Jak zgłosić awarię wodomierza głównego?
W przypadku, gdy stwierdzili Państwo, że:
- wskazania wodomierza głównego budzą wątpliwości związane z jego pracą i sprawnością,
- została naruszona plomba,
- powstał wyciek przy wodomierzu głównym,
prosimy o natychmiastowe zgłoszenie powyższego do MWiO.
Zgłoszenie awarii wod-kan prosimy przekazać na jeden z poniższych numerów telefonów:
Biuro Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godz. 7-15
56 45 04 938
lub bezpośrednio do
W PRZYPADKU AWARII KANALIZACJI:
Do Wydziału Kanalizacji
– od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00 tel. (56 45 04 961) lub
– poza godzinami pracy, w dni wolne i święta przez całą dobę przez Dyspozytora MWiO (56 45 04 950) lub bezpłatny numer Pogotowie WOD – KAN 994
W PRZYPADKU AWARII WODOCIĄGOWEJ:
Do Dyspozytora Pogotowia WOD – KAN – przez całą dobę Dyspozytora MWiO (56 45 04 950) lub bezpłatny numer Pogotowie WOD – KAN 994
Jednocześnie przypominamy, że:
wodomierze główne montowane przez MWiO podlegają okresowej legalizacji i są pod kontrolą Obwodowego Urzędu Miar. Dlatego zabrania się naruszać plomby i dokonywać samodzielnych napraw, przeróbek i przemieszczeń wodomierzy, samowolne naruszenie (zerwanie) plomb podlega przepisom karnym, zgodnie z Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (link).
Jak eksploatować INSTALACJĘ WOD – KAN w okresie zimowym?
Przypominamy wszystkim Klientom, iż w okresie zimowym istnieje konieczność:
- odpowiedniego zabezpieczenia wewnętrznych instalacji przed zamarznięciem, głównie w pomieszczeniach nie ogrzewanych wraz z wykonaniem izolacji cieplnej na wodomierzach, w sposób umożliwiający dokonanie odczytów wskazań wodomierzy,
- dokonania odwodnienia i oczyszczenia studzienek wodomierzowych oraz zaizolowania ich pokryw,
- zabezpieczenia przed mrozem punktów czerpalnych zlokalizowanych na zewnątrz posesji.
Zwracamy także uwagę na konieczność skutecznego zabezpieczenia wodomierzy przed uszkodzeniem i zaginięciem. Niewykonanie powyższych czynności może być przyczyną powstania awarii i strat, których koszty poniosą klienci naszej spółki.